Jag värmde Leinars hjärta
Nu ska jag berätta för er om sms:et från David Leinar, som jag cliffhangat två dagar i rad.
Jag skrev ju ett blogginlägg i torsdags om min kärlek till Leinar och om hur stort det var för mig att få dela en morgon med honom.
Samma eftermiddag damp det ner ett sms från Motalas Majestät.
Först blev jag alldeles stel när jag såg att han messat för om spelare hör av sig efter en intervju ringer alltid varningsklockan "Vad har jag gjort för fel nu". Det är större risk att man är vresig på att jag felciterat än att man är glad för något bra. Det är som med det mesta annat i livet, hör du inget så är det bara att köra på, då är det du gör okej, om det är något problem så kan du lita på att du får reda på detta.
Men lyckan när jag läste sms:et blev desto större efter oron. Leinuz var glad som en lärka.
Han inledde med att han läst artikeln jag lagt upp på sajten och att han tyckte den var bra men lite kort, med tanke på hur länge jag intervjuat honom. (det kan jag hålla med om, jag la upp tre korta frågor-svar direkt, för att sedan stycka upp snacket och portionera ut det vid senare tillfällen)
Sen fortsatte han "Kom sedan in på din blogg och då var allt förlåtet. Tack för de fina orden, det värmer och jag känner mig enormt hedrad och jag värderar plötsligt min karriär betydligt högre! Ha en fortsatt trevlig dag! /David Leinar"
Med tanke på hur mycket jag gillar killen så behöver jag knappast beskriva hur glad jag blev över det sms:et.
Det är ju olidligt stort att han huxflux dyker in och badar i Pelle Olssons badkar, och att han kan bli berörd av det jag skriver, det har ju alltid varit det omvända, han som har berört mig.
Sen följde en sms-växling som mynnade ut i att han är klar för vårt korplags avskedsföreställning om sex år!
2019 har vi bestämt att vi ska spela vår sista cup med kompisgänget, vi har ju laget till Leinars ära och det visste han om, även om han inte visste att jag är jag så att säga. Nu vet han det och nu har han lovat att vara med i Leinarlagets grand final!
Nu har man något stort att se fram emot, livet blir fanimej inte roligare än så.
Idag tycker jag att ni som bor i Västsverige ska köpa Aftonbladet för där finns det karameller som jag har bakat.
Anders Svensson och jag har pratat om hans spelfilosofi, den som skiljer sig markant från Jörgen Lennartssons.
Sebastian Holmén och jag har pratat om den avundsjuka som finns kring hans framgång, att folk snackar skit och hävdar att han bara tagit sig fram tack vare sin storebror.
Mattias Bjärsmyr och jag har pratat om huruvida han är världens sämsta spelare eller ej.
Mikael Dyrestam och jag har pratat om att hans agent Martin Dahlin vägrar bryta deras kontrakt.
Mikael Boman och jag har pratat om huruvida Jens Gustafsson är en diktator eller ej.
Stojan Lukic och jag har pratat om vilka anfallare som är svårast att möta i Allsvenskan.
Ni hör själva, det är ju världens göttepöse som ligger och väntar på er i affärn!
Calle Abrahamsson - Din man i badkaret








