Djurgården förlänger med Olsson
Idag meddelar Djurgården att man förlänger avtalet med tränaren Pelle Olsson i ytterligare två år. Pelle Olsson kom till Djurgården 2014 efter att ha varit huvudtränare i Gefle i nio år. Nu har tränaren förlängt med Djurgården.
- Pelle har varit en viktig del i en väldigt tuff fas i vår förening och om vi ska nå framgång så måste vi ha kontinuitet och trygghet. Nu har vi som jobbat inom Djurgården skapat en situation där vi är en attraktiv förening med goda möjligheter och där är Pelle en viktig faktor som kommer att fortsätta att jobba hårt för att utveckla DIF och lyfta oss ytterligare. Vi har en stark framtidstro i föreningen så det är ett viktigt signalvärde att vi förlänger med Pelle, säger Bosse Andersson, sportchef i Djurgården till föreningens hemsida.
Olsson trivs i Djurgården och han är naturligtvis glad över förlängningen. Nu hoppas han på lite mer arbetsro och inte allt för stora förändringar i truppen inför varje år.
- Jag har ju varit här i två och ett halvt år och det känns som att det har gått väldigt snabbt. Framför allt har det ju varit en stor spelarruljans så därför har varje säsong känts som ett nytt projekt. Man hoppas ju att den här truppen som vi har nu får behålla sin stomme och att vi får chansen att utveckla den vidare. Annars har det ju varit min målsättning hela tiden att förlänga avtalet och att jobba vidare med laget. Jag trivs otroligt bra här, det är en härlig miljö och förening att verka i och jag ser ödmjukt fram emot att jobba vidare, säger Pelle Olsson till Djurgårdens hemsida.
Pelle Olsson kommenterar förlängningen till DIF-TV
Bosse Andersson kommenterar förlängningen till DIF-TV










