Frick fick förlängt
- Det är här jag vill vara, säger Frick.
Per Frick blir kvar i Elfsborg i ytterligare 2,5 år. Den 24-årige anfallaren har förlängt med klubben i sitt hjärta. Han ahr tillhört föreningen i sju år hittills.
- Jag har varit i Elfsborg sedan jag var 17 år, och under åren som gått så har det verkligen blivit min klubb. Det är här jag vill vara, så att skriva ett nytt kontrakt känns väldigt bra, säger Per Frick till Elfsborgs hemsida.
Frick har sedan han kom till Boråslaget för sju år sedan, förutom ett halvårs utlåning till Falkenberg, varit Elfsborg trogen. Det är en nöjd anfallare som stannar i Borås.
- Elfsborg är min klubb och mitt lag. Innan jag kom hit hade jag inget lag som jag hejade på i Sverige så sett, men nu är det givetvis så att jag är elfsborgare och alltid kommer hålla på Elfsborg. Jag trivs hur bra som helst i Borås och det var givet för mig att fortsätta här, säger Frick och fortsätter.
- Jag är nöjd med mitt nya kontrakt. Det är dels skönt att ha en trygghet i och med kontraktet, men det ger också lite extra press på mig själv för att jag ska leverera och förtjäna mitt kontrakt. Det gillar jag, att sätta press på mig och förhoppningvis utvecklas tack vare det.
Frick ser ljust på Elfsborgs framtid och drömmer om att ta en titel med föreningen.
- Jag vill vara med och vinna titlar, vilket jag är övertygad om att vi kommer kunna göra här i Elfsborg även i framtiden. Vi har ett bra lag och även om vi inte ligger högst upp i tabellen just nu så har vi varit bättre än vad poängen visar under våren. Jag tycker att det ser bra ut inför höstsäsongen.
Både managern Magnus Haglund och klubbchefen Stefan Andreasson är mycket nöjda med att säkra upp Frick i 2,5 år till.
- Jag är mycket glad över att även i fortsättningen ha med Per på Elfsborgs resa. Han har haft en fantastiskt fin utveckling det senaste ett och ett halvt året och har vuxit ut till en mycket stark och tuff forward som är bra på att kombinera och samarbeta med sina medspelare. Dessutom så har Pers målskytte kommit igång allt eftersom, vilket naturligtvis gläder oss, säger Haglund till Elfsborgs hemsida.
- Vi har varit väldigt nöjda med Per, både som person och som spelare, sedan han anslöt till föreningens U–trupp. Han har verkligen blivit en riktig elfsborgare som gjort avtryck i samtliga lag han representerat i föreningen, så vi är mycket glada och nöjda över att Per har valt att stanna hos oss, säger Andreasson.










