HBK-anfallaren: "Har bra koll på Öster"
När Matchdax får tag i Gudjon har han just varit hos massören...
– Jag har haft problem med ryggen innan, jag tar alltid massage innan match.
Vad säger du om er match senast, 3-3 borta mot AIK i söndags?
– Ja, det var en bra match med många mål och bra anfallsspel från båda lagen. Det fanns många bra saker som man kan ta med från den matchen. Men också mycket som vi ska göra bättre, som att inte släppa in så mycket mål. Men det var den bästa matchen av de sex matcher vi har spelat hittills, tycker jag.
Nu möter ni Öster hemma, vad tror du om den matchen?
– Jag tror det blir en viktig match för oss. Vi letar efter första vinsten och visade mot AIK att vi kan spela fotboll. Det är bara att fortsätta göra samma sak nu. Har vi lite bättre försvarsspel än senast då kan vi hitta första vinsten.
Hur bra koll har du på de andra allsvenska lagen, brukar du se mycket matcher på tv eller?
– Ja, jag tittar alltid på matcher innan vi spelar mot dem, så man vet hur dem spelar. Förra året spelade jag mot Öster i Superettan och såg de mot IFK i år, så jag har bra koll, skulle jag säga.
Annars i Halmstadtruppen ser läget bra ut. Alla spelare är skadefria och Stefan Selakovic är tillbaka från avstängning. Däremot missar Fredrik Liverstam matchen då han istället är avstängd.
För Östers del kommer man med en 1-3-förlust i ryggen hemma mot Elfsborg. Öster är annars det lag av nykomlingarna som börjat bäst och spelat in åtta pinnar i Allsvenskan.
Östers tränare Andreas Thomsson kommenterar läget inför mötet med HBK.
– Kenny Pavey är avstängd. Patrik Bojent är hundra procent igen, Mario Vasilj har fortfarande ont i revbenen, Matteo Blomqvist-Zampi går på antibiotika efter sin förkylning, och mot Göteborg hade jag Pablo Pinones Arce som backup vid en eventuell förlängning.
I skrivande stund har inget av lagen offentliggjort några trupper.
Missa inga uppdateringar från Matchdax!
Följ oss på Twitter
Gilla oss på Facebook
Calle Abrahamsson
Sebastian Karlsson
Matchdax









